درسنامه مهدویت ویژه نوجوانان ( شماره 2)

بچه ها سلام به امید خدا درس امروز رو شروع می کنیم . یادتونه توی درس اول از زیبایی های ظهور گفتیم ؟؟چیا بودن ؟؟ خب حالا به نظر شما دوران ظهور که این قدر قشنگه، چرا وقتش فرا نمی رسه ؟به نظر شما چرا ؟؟؟؟

یه روز جواد روی نیمکت مدرسه نشسته بود و بدون اینکه حواسش به از اطرافش باشه چشماش بسته بود و انگشت اشاره خودشو آرام آرام به هم نزدیک می کرد و می گفت:(میشه نمیشه) وقتی انگشتاش به هم می خورد خوشحال می شد و می گفت (پس میشه )و وقتی به هم نمی خورد ناراحت می شد و این کار را دوباره انجام می داد .دوستش وقتی جواد رو در این حالت دید اومد سمتش و بهش گفت) چی کار می کنی ؟هی میگی میشه نمیشه ). جواد بهش گفت :که اگه انگشتام بهم میخوره یعنی من امسال قبول میشم و اگه نخوره من قبول نمیشم .دوستش گفت : (ببین جواد اگه تو با درس خوندن شرایط قبولی رو فراهم کنی حتما قبول میشی حتد اگه اصلا انگشتانت هم به هم برخورد نکند و اگر شرایط رو فراهم نکنی هزار بار هم که انگشتانت به هم بخورد قبول نمیشی )پس باید با فراهم کردن شرایط قبولی خودت توی امتحانت قبول بشی .

پس بچه ها چرا به نظر شما دوران زیبای ظهور فرا نمیرسه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

چون ما باید برای رسیدن به این دوران تلاش کنیم و یه کار هایی انجام بدیم تا خداوند این دوران رو به ما هدیه بده …….                                                                                                         برای اینکه ظهور اتفاق بیفته و امام زمان (عج) قیام کنند چند شرایط نیاز داره.

شرایط ظهور:

1-طرح و برنامه   2- رهبری     3- یاران

اول طرح و برنامه هست که طرح و برنامه قیام آقا آماده هست.و ایشان طرح و برنامه خودش رو از قرآن می گیره و به اون عمل میکنه و سیره و روش پیامبر رو داره .

دومین شرایط قیام امام رهبری است. هر قیامی رهبری می خواد و میدونیم بدون رهبر قیامی شکل نمیگیره. مثل انقلاب خودمون که رهبر داشتیم و هم برنامه. امام با یارانی هم که داشت،تونست انقلاب ما به پیروزی برسه .                                                                                                     خب، رهبر قیام جهانی امام مهدی (عج) هست. کسی که ، مثل اون توی عالم پیدا نمیشه و تمام خوبی های امامان و پیامبران رو در خودش داره. امام زمان فرمودند:هرکی میخواد به آدم و شیث نگاه کنه ،به من نگاه کنه،هرکی میخواد به ابراهیم و اسماعیل نگاه کنه به من نگاه کنه،هرکی میخواد به پیامبر (ص) و علی(ع) نگاه کنه به من نگاه کنه. پس با اینهمه ، ما یه رهبر کامل داریم.

اما سومین شرایط از قیام امام ،یاران امام هستند،                                                                           خب بچه ها تا حالا گفتیم رهبر هست ،طرح و برنامه هم هست، آیا به نظر شما شرط سوم که یارای امام هستند، آماده هست؟                                                                                                وقتی یارای امام آماده بشن انشا الله امام زمان ظهور میکنند

خب به نظر شما ما چطوری میتونیم از یارای امام باشیم و کمک به ظهورشون کنیم؟                                      درسته ،حالا یک سری کارهایی که باید سعی کنیم انجام بدیم تا از یاران امام باشیم براتون میگم.                     اول اینکه یاران امام زمان همه ی تلاش خودشونو میکنن تا از امام خودشون اطاعت کنند،پس باید سعی کنیم در هر شرایطی از امام زمان اطاعت کنیم .                                                                     از اینکه میگم در هر شرایطی یعنی چی؟                                                                                    مثل داستان امام صادق و خراسانی و تنور .فکر نکنم شنیده باشید.جالبه به این داستان گوش کنید:     سهل بن خراسانی خدمت امام صادق رفتو از ایشان پرسید:”شما با وجود صدها هزار یار شیعه چرا قیام نمیکنید؟” امام صادق هم برای اینکه به او نشان بدهد که این همه شیعه هستند و او یار ندارد به او دستور داد که در تنور پر از آتش بنشیند. سهل بن خراسانی غافلگیر شد و فرمان امام صادق را اجرا نکرد. در همین هنگام ، یکی از یاران واقعی امام صادق به نام هارون مکی وارد شد و سلام کرد. امام به هارون مکی فرمود:”هارون وارد تنور شو ” هارون بدون اینکه چیزی بپرسد و حرفی بزند وارد تنور شد. مرد خراسانی آرام و قرار نداشت،امام برخواستو باهم به سمت تنور آتش رفتندو مرد خراسانی داخل تنور را دید که هارون در میان آتش چهار زانو نشسته و به معجزه خداوند،آتش به او آسیبی نرساند. امام رو به مرد خراسانی کرد و فرمود:”چند نفر مثل هارون مکی میشناسی که اینگونه مطیع فرمان ما باشد؟” آن مرد گفت:”یک نفر را هم اینگونه سراغ ندارم”                                   بچه ها امام صادق که نمی خواست هارون رو بندازه توی آتش. قصدش این بود به خراسانی بگه مردم باید در هر شرایطی به امامشون اعتماد کنند .

پیامبر اکرم (ص) در توصیف یاران امام مهدی فرمودند:” آنها در اطاعت امام خویش کوشا هستند”

ویژگی دیگه یاران امام اینه که ، اونا نسبت به امام خودشون شناخت واقعی دارند،مثل یاران امام حسین(ع)، پس اگر میخواهی یار امام زمان باشی باید همه ی تلاشت رو بکنی تا امام خودتو بشناسی،مثلا چند تا کتاب بخونی تا امام زمانت رو بشناسی ،

یاران امام اهل عبادت هستند، نماز خودشونو اول وقت میخونند ، چون میدونند امام زمان هم همون لحظه دارن نماز میخونند و دوست دارند نمازشونو فرشته ها با نماز امام بالا ببرند.

یارای امام خیلی شجاع هستند و از چیزی نمیترسند،وقتی گناهی پیش میاد و میبینند سفت و سخت می ایستند. مثلا اگر کسی داره عیب جویی یا غیبتی یا گناهی انجام میده، شجاعانه و محترمانه بهشون تذکر میده. یا وقتی میبینند یه ظالم داره به مظلوم ظلمی میکنه بدون اینکه بترسند میرن جلو و از حق مظلوم دفاع میکنند.

یارای امام زمان ، با پدر و مادرشان مهربان هستن،و با اونها به خوبی رفتار میکنند چون میدونند که با خوشحال کردن پدر مادرشون امام زمان هم خوشحال میشن.

ویزگی دیگه ای که یاران امام دارند اینه که، امام زمان رو خیلی دوست دارند. یعنی اونو از هر کی بیشتر دوست دارن.

در زمان پیامبر یه نو جوانی وارد مسجد شد،پیامبر (ص) خوشحال شدند و شروع به صحبت کردن با این نوجوان شدند. پیامبر فرمود: “آقا پسر منو بیشتر دوست دارین یا چشماتو؟”نوجوونه گفت: شما رو. پیامبر فرمود:”منو بیشت دوست دارین یا خودتو؟” نوجوونه گفت:”شمارو” پیامبر فرمود:”منو بیشتر دوست دارین یا پدرو مادرتو؟”او گفت:”پدر و مادرم را دوست دارم ولی شما رو بیشتر دوست دارم.” پیامبر فرمود:”منو بیشتر دوست دارین یا خدارو؟” نوجوونه گفت:” خدا خدا را، من شما رو هم به خاطر خدا دوست دارم.

پس یاران امام زمان هم خیلی امام و خدارا دوست دارند.از همه بیشتر.

ان شاءالله امام زمان برامون دعا کنند و با تلاشمون جزء یاران امام قرار بگیریم. و با انجام دادن واجباتمون ترک گناهانمون دعا کنیم که خدایا مارا از یاران امام قرار بده.

یک صلوات به محضر امام زمان هدیه کنید.                                                                              اللهم صلی علی محمد و آل محمد

4 پاسخ

  1. سلام.مطالب عالیه.فقط حیف که بیشتر از دو درسنامه نزاشتین.کاش ادامه میدادین .ما در سه شنبه های مهدوی خیلی خیلی نیاز به این مطالب داریم

  2. سلام
    من مربی حلقه های صالحین دختران 12تا15 سال هستم
    و دلم می خواست براشون از امام زمان بگم که با این مطلب خوب و مفید شما برخورد کردم
    عالی بود
    لطفا ادامه بدید…
    اجرتون با خود آقا
    التماس دعای فرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احسان عبادی

احسان عبادی

از اساتید مهدویت و تاریخ و کلام جدید، مولف کتاب و سخنران کشوری

فهرست مطالب
آمار سایت
  • 0
  • 86
  • 10,488