درسنامه مهدویت ویژه تدریس برای نوجوانان ( شماره 1)

بچه ها سلام
به درخواست خیلی از بچه های هم سن و سال شما نوجوانان، که خیلی دوست داشتند از امام زمان خودشون چیزهای بیشتری بدونند و بهتر بشناسند ، خواستیم به یاری خدا و امام زمان(عج)، یکسری از موضوعات رو در چند درسنامه برای شما بگوییم. در درسنامه اول ،از زیبایی های زمان ظهور امام، براتون میگوییم، تا بدونید دنیا و زندگی با وجود امام زمان زیبا می شود . فقط خوبی ها و زیبایی ها می مانند و بدی ها و زشتی ها و ظلم، برای همیشه ازبین می رود . دورانی که هر انسان خوبی در دلش آرزوی رسیدن چنین روزهایی رو دارد. خوبه بدونیم بچه ها، چه کارهایی برای ظهورامام زمان(عج) باید انجام بدیم .به قول معروف وظیفه خودمون رو در این دوره ی غیبت امام بدونیم ، تا انجامش بدیم و خدا و امام از ما راضی باشند. اصلاً چرا امام زمان غیبت کرده ؟راز خداوند از این غیبت چیه ؟ آیا امام غائب برای ما فایده ای داره ؟ فایده امام غائب چیه ؟ انتظار واقعی معنی اش چیه ؟ چه طوری دشمنان امام زمان رو بشناسیم و باهاشون مقابله کنیم . و مباحث جالب دیگه ایی که به یاری امام زمان براتون می گوییم . آره بچه ها سعی کنیم قبل از اینکه دشمنای امام به ما ضربه بزنند اونا رو بشناسیم . ما در زمانی هستیم که ، دشمنان نه تنها خودشون حتی بچه های خودشون رو برای ضربه زدن به ما تربیت می کنن ، پس باید اون ها رو خوب بشناسیم . تا از امام عصرمون خوب دفاع کنیم . بچه ها باید باورتون بشه که امام به تک تک ما و شما نیاز داره ، اونوقت تمام سعی شما این میشه که جزء یارای امام زمان باشین و برای ظهورش نه به زبان بلکه با تمام وجود دعا کنید .

پس همانطور که گفتیم می خواهیم از دوران خوش ظهور برای شما بچه های خوب بگوییم. دوران زیبایی که ان شاالله با ظهور امام زمان میشه دید. برای شروع یه داستان کوتاه برای شما میگوییم .یه آقا پسری به اسم حمید یک سکه طلا بر میداره و برای اینکه به فقیری کمک کنه از خونه میاد بیرون .به همه نگاه می کنه می بینه کوچه و خیابونا همه آباد به هر کی می رسه می خواد این سکه رو بهش بده ولی هیچ فقیری پیدا نمی کنه که سکه رو بهش بده ناامید میشه که ناگهان مردی روی میبینه بهش میگه این سکه رو از من قبول می کنی اون مرد میگه چند تا از این سکه ها نیازی داری که برات بیاورم !! حمید ناامید ناامید از دادن سکه و کمک به فقیری به خونش بر میگرده .
آره بچه ها، روزی میاد که هیچ فقیری پیدا نمی کنی و دیگه کسی نیاز به صدقه نداره . می دونید چرا ؟ چون امام زمان، همه ی اموال وثروت ها رو به طور مساوی بین همه تقسیم می کنه و زمین همه گنج ها و برکت ها را بیرون میریزه . مردم همه باهم مهربون میشن حتی حیوانات و درندگان هم با هم مهربون میشن . امنیت برقرار میشه امام صادق (ع) می فرمایند : درزمان ظهور یک زن غرق در جواهرات می تونه از یک شهر به شهر دیگه بره . در زمان ظهور همه جا آباد میشه ، زمین ها حاصلخیز میشن . الان می بینید که خیلی از جاها توی دنیا هست که بی آب و علف و ویران هست . اما در دوره ظهور ، جایی ویران پیدا نمی کنیم و همه جا آباد هست .
علم و تکنولوژی پیشرفت می کنه و از جهل و نادانی خبری نیست . چون عالم تر از امام زمان کسی پیدا نمی شه و امام همه علم خودش رو به آدم ها آموزش میده . کل علم 27 قسمت هست که فقط 2 قسمت اون کشف شده 25 قسمت دیگه در زمان ظهور امام مهدی کشف میشه . می بینید که با وجود این همه پیشرفت و تکنولوژی که بشر تا به حال کشف کرده، فقط 2 قسمت ازاین کل علم کشف شد . حالا تصور کنید در زمان ظهور امام، 25 تای دیگه به دست بشر میرسه .
بچه ها تا حالا این همه از زیبایی های دوران ظهور گفتیم اما زیباتر از همه داشتن رهبری مهربون هست که همه ی آدم ها به خاطر وجود اون با هم مهربون می شن حتی بیشتر گناهکاران دیگه تصمیم می گیرند گناه نکنن و امام همه ی گناهکا رها و آدم های بد رو نصیحت می کنه و اونها رو دعوت به خوبی ها می کنه، که عده ی زیادی گناه خودشون رو کنار می گذارند و عده کمی روی گناهشون پافشاری می کنند و در نهایت می شن جزء همون کسانی که با امام می جنگند امام همه رو و به خصوص بچه ها رو خیلی دوست داره حالا واقعا چرا بعضی از بچه ها فکر می کنن اگر امام بیاد همه رو ما رو می کشه ؟؟؟ این حرف ها و فکرها اشتباهه . این ها همه نقشه ی دشمنان هست که یه کاری کنه از امام خودمون بترسیم و دوستش نداشته باشیم و برای اومدنش دعا نکنیم تا خودشون بتونن راحت ظلم کنن و زندگی کنند چون می دونن اگه امام بیاد دیگه نمی تونن ظلم کنن و امام در مقابلشون می ایسته .برای همین اومده از امام مهدی (عج) یه چهره خشن درست کرده.( حالا توی درس های بعدی در مورد بازی ها و کارتن هایی که دشمنا برای شمه و همه ی بچه های دنیا درست کردن تا از امام زمان بدتون بیاد و بهش بی احترامی بشه براتون میگیم )
امام زمان خیلی مهربونه این داستان توجه کنید. به پیامبر گفتن بیا ببین یه جوونی داره می میره وقتی پیامبر اومد خونه ی این جوون دید جوونه داره توی تب می سوزه ….. طوری که دیگران به زنده موندن اون امیدی نداشتن .پیامبر به این جوون گفت: “چی می بینی؟؟ ” جوونه وحشت زده گفت:”یه آدم هیکلی با گرز آتشین داره میاد سمت من” پیامبر فرمود:”مادر این جوون کیست؟ ” گفتن این مادر پیر مادر اون هستش. پیامبر از مادرش پرسید:” مادر از دست بچه راضی هستی؟” مادر گفت :” نه این پسر 6 سال است که با من قهر کرده از او ناراحتم ” پیامبر گفت” :مادر راضی شو تا اون راحت بمیره بالاخره به اصرار پیامبر مادر راضی شد.” پیامبر از جوونه بیمار پرسبد:” حالا چه می بینی ؟” جوونه گفت :”یه آدم نورانی می بینیم که به سمت من می آیی و سپس از دنیا رفت .”
بچه ها به نظر شما توی این داستان پیامبر مهربونتر بود یا مادر؟ آره درسته پیامبر مهربونتر بود. امام زمان هم فرزند همین پیامبر هستش . پیامبری که به بچه ها سلام می کرد باهاشون بازی می کرد و اگر کسی مشکلی داشت حلش می کرد. پس هیچ کس توی این دنیا مهربونتر از امام نیست. امام رضا می فرمایند :” امام پدری مهربان و برادری دلسوز است .” پیامبر مهربون ما در مورد امام مهدی میدونید چی میفرمایند؟ فرمودند:” اسم مهدی اسم من است ، شکل و صورت او شبیه من است و مانند من با مردم رفتار میکند . آره بچه ها آخرین پیامبر که اینهمه مهربون هستند امام مهدی هم آخرین امام مثل ایشون هستند.
دعا میکنیم خدایا ظهور امام زمان رو نزدیک بفرما . برای سلامتی ایشان یک صلوات با عجل فرجهم هدیه کنید. اللهم صلی علی محمد و آل محمد

10 پاسخ

  1. سلام وقتتون بخیر استاد
    مطالب عالی بود
    لطفا اگر تعداد زیادی از این درسنامه را دارید یا اماده خواهید کرد را برامون تو ایتا بفرستید یا تو همین جا بارگذاری کنید

  2. سلام و خدا قوت

    ساده و روان و عالی اجرتون با امام زمان علیه السلام لطفا ادامه بدید

  3. ممنون عالی بود ،لطفابازی یا سرگرمی هم بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احسان عبادی

احسان عبادی

از اساتید مهدویت و تاریخ و کلام جدید، مولف کتاب و سخنران کشوری

فهرست مطالب
آمار سایت
  • 2
  • 131
  • 7,985