ديدگاه سيد حسن نصرالله در مورد تطبيق احتمالي نشانه هاي ظهور و مدعيان دروغين

هو الحقLEBANON-JUSTICE-HEZBOLLAH-ARREST
ديدگاه سيد حسن نصرالله در مورد تطبيق احتمالي
نشانه هاي ظهور و مدعيان دروغين

سيد حسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان چندي پيش در روز نيمه شعبان در بيانات خود، به نكاتي در مورد تطبيق نشانه هاي ظهور و مدعيان دروغين اشاره نمود:

در اينجا چند نكته وجود دارد، امروز برخي افراد هستند كه از علامات و نشانه‌هايي صحبت مي‌كنند كه اصلا در روايات اسلامي نيامده است. حتي در روايات ضعيف هم نيامده است. نه از پيامبر نه در كتب اسلامي نيامده است.
نكته اول بايد مواظب اين مسائل باشيم و گفته‌هاي افراد كه از نزد خودشان بيان مي‌كنند ارزشي ندارد. بلكه بايد برآمده از روايات رسيده از پيامبر و اهل بيت باشد. هرچيزي كه ارتباطي با وحي و روايات پيامبر و اهل بيت ندارد، بي‌اساس است.

نكته دوم، حتي در روايات موجود، ما نيازمند علماي محقق، متخصص داريم كه حقيقت را به ما بگويند. در خصوص اخبار آينده و علامات ظهور و جنبش امام مهدي تا برپايي قيامت اصطلاحي داريم به نام «الملاحم و الفتن». برخي روايات هست كه پيامبر آنان را نگفته اما به دروغ به پيامبر نسبت داده شده است… بنابراين بايد با احتياط با برخي روايات برخورد كرد. اين موضوعي است كه مرتبط با آينده و روحيه مردم و انگيزه و سرنوشت ملت‌هاست و بسيار حساس است.

نكته سوم، از باب تاكيد در سالروز ميلاد امام مهدي، بايد بگويم مشكلي وجود دارد در تطبيق علامات. يعني اينكه برخي بگويند كه فلاني خراساني است فلان اتفاق ، اتفاق آخر الزماني است. اين مسئله اولا شرعا جايز نيست. اگر من اين تطبيق را بكنم، مردم را گمراه كرده‌ام و شرعا جايز نيست. اين مسئله به وهن و ضعف و ترديد در ميان مردم و حتي ترديد در اصل عقيده (مهدويت) منجر مي‌شود. پس نه در مساجد، نه در حلقات فرهنگي نه در جلسات و نه در كتب خود نبايد چنين مطالبي را بيان كنيم كه باز كننده باب فساد است. اما با اين حال ما باب احتمال را نمي‌بنديم. بله احتمالهايي وجود دارد كه حتي در اين هم بايد محتاط عمل كرد كه نتيجه عكس ندهد.

نكته چهارم كه مهم‌تر از سه نكته قبل است، اين است كه الان در صفحات اينترنت و جاهاي ديگر در تلويزيون ميبينيد كه برخي ادعاي نيابت خاص امام مهدي را مي‌كنند. اين افراد را بايد تكذيب كرد. اين امر واجب است. چرا كه امام ديگر بعد از غيبت كبري نماينده خاص ندارند. اگر كسي چنين ادعايي كرد بايد تكذيب شود. حتي برخي بدتر از اين را مي‌گويند و ادعا مي‌كنند كه فرزند امام مهدي هستند در حالي كه نسل امام مهدي روشن است. اما برخي وقاحت را به جايي مي‌رسانند كه مي‌گويند فرزند امام هستند يا نوه او هستند. اين امر هست و رخ داده است. اين مسئله در اينترنت و ماهواره‌ها هست. اينها ادعاهايي بي‌دليل و بي‌منطق است كه عقلانيتي در آن نيست اما با دل و قلب و احساس مردم بازي مي‌كنند. برخي از اين مدعيان حتي از اندك دانشي هم بي‌بهره‌اند. با كمي بررسي انسان مي‌تواند بفهمد كه اين افراد چيزي در چنته ندارند. هر چقدر به آخر الزمان نزديك مي‌شويم، اين فتنه‌ها كه لزوما نظامي نيست بلكه عقيدتي است، بيشتر مي‌شود.

نكته آخر در بحث فرهنگي ، بحث بسيار مهم «توقيت» (تعيين وقت براي ظهور) است. در روايات داريم كه اين امر حرام اعلام شده است… مثل اين است كه بگوييم تا آخر ماه رمضان امام مهدي مي‌آيد. اين مسئله از مسائل غيب است كه فقط خدا از آن مطلع است. تعيين زمان براي ظهور بازي كردن با عقل و احساس مردم است.

در سالروز ميلاد امام اولا بايد ايمان و اميد داشته باشيم به اينكه اين موضوع، وعده قطعي و تعيين‌كننده خداوند است. دوما بايد با اميد به آينده نگاه كنيم. سوما بايد منتظر ايشان و آينده باشيم. چهارم بايد مسئوليت‌پذير باشيم و منتظر حوادث نباشيم بلكه بايد حوادث را ما بسازيم و مقدمات را فراهم كنيم سپس منتظر باشيم. براي همين مكررا از خدا مي‌خواهيم و دعا مي‌كنيم كه خدا در فرج ايشان تعجيل كند و دعاي اللهم كن لوليك… را مي‌خوانيم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احسان عبادی

احسان عبادی

از اساتید مهدویت و تاریخ و کلام جدید، مولف کتاب و سخنران کشوری

فهرست مطالب
آمار سایت
  • 0
  • 15
  • 8,246