معرفي كتاب: آخرالزمان و راز و رمز مهدي

«مهدي مسلمانان همان ضدمسيح كتاب مقدس است.» اين جمله اي است كه بر پشت جلد بسياري كتابهاي منتشر شده مذهبي در غرب جلوه گر شده است، هربار با رنگي نو و عنواني جديد… و اينبار ميشل يوسف كشيش نام آشناي اوانجليستي دست بر قلم مي برد تا از اين قافله عقب نمانده باشد. كتاب «آخرالزمان و راز و رمز مهدي» كه فوريه 2016- اسفند 1394 به چاپ رسيده، حاصل تحقيقات ادعايي اوست.

 

 

 

مشخصات كتاب:

  • نام: آخرالزمان و راز و رمز مهدي (End Times and the Secret of the Mahdi)
  • نام نويسنده: دكتر ميشل يوسف (Dr Michael Youssef)
  • تعداد صفحه : 272
  • ناشر: Worthy
  • تاريخ نشر: 23 فوريه 2016 (4 اسفند 1394)
  • زبان اثر: انگليسي

دكتر ميشل يوسف -كشيش 62 ساله مسيحي و اصالتاً مصري- بيش از 40 سال است كه در آمريكا ساكن بوده و از جمله كشيشان معروف و شناخته شده در اين كشور به شمار مي رود تا آنجا كه سخنرانيهاي او مملو از جمعيت و برنامه هاي مذهبي او (مانند برنامه Leading The Way) از بسياري شبكه هاي مذهبي آمريكا پخش مي شود. وي كليساي حواريون (The Church of The Apostles)[1] را در سال 1987 تاسيس كرده و بيش از 15 كتاب را در راستاي تبليغ مسيحيت –با نگاه اوانجليستي- منتشر ساخته است.[2] جالب آنكه ميشل يوسف در سالهاي اخير و همراستا با بنگاههاي مذهبي و سياسي آمريكا، اسلام هراسي را چاشني بحثها و كتب خود نموده كه از جمله آنها كتاب “غافلگيري: پيروزي اسلام افراطي” (Blindsided: The Radical Islamic Conquest) و كتاب “آخرالزمان و راز و رمز مهدي” (End Times and the Secret of the Mahdi) است.

كتاب «آخرالزمان و راز و رمز مهدي» كه آخرين تأليف ميشل يوسف به شمار مي رود، در راستاي يكتاپنداري دو موجوديت آخرالزماني در اسلام و مسيحيست يعني مهدي مسلمانان و ضدمسيح كتاب مقدس است. اين باور كه سابقه اي يك دهه اي دارد و در كتب مختلفي بدان پرداخته شده، بارها و بارها مورد نقد ديگر صاحب نظران مسيحي (از جمله اينجا و اينجا و اينجا) قرار گرفته است ولي هربار به صورتي جديد توسط نويسندگان اوانجليستي تكرار مي شود. نويسنده اين كتاب مدعي است با تحقيقات خود –به ويژه با كمك گرفتن از سابقه عربي خويش- به اين نتيجه رسيده كه مهدي مسلمانان –به ويژه نسخه شيعي آن يعني امام عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف- بر ضدمسيح تطبيق دارد چراكه هردو ويژگيهاي مشابهي دارند و از آن جمله موارد زير را بر مي شمرد:

  1. هر دو با آخرالزمان و حوادث پيش از قيامت مرتبط هستند.
  2. هردو داراي قدرت عظيم سياسي، نظامي و مذهبي هستند.
  3. هردو تلاش مي كنند جهان را تحت يك دين واحد در آورند.
  4. مهدي همه مردم جهان را مجبور به پذيرش اسلام مي كند و ضدمسيح نيز خود را معبود مردمان قرار مي دهد.
  5. هردو اورشليم (بيت المقدس) را به عنوان پايتخت خود معين كرده و از آنجا بر جهان حكمراني مي كنند.

ويديوي معرفي كتاب آخرالزمان و راز و رمز مهدي (دانلود)

نقد و بررسي:

استفاده از فضاي غبارآلود كنوني عليه اسلام (به واسطه فعاليت گروههاي تكفيري همچون داعش) توسط اين كشيشان و نويسندگان مسيحي امري قابل تأمل و تأسف است. در عين حال برخي مطالب عنوان شده توسط اين نويسندگان در زمينه مهدويت جهل و كم اطلاعي عجيب ايشان را در اين موضوع نشان مي دهد؛ به عنوان مثال ميشل يوسف معتقد است «همه اهل سنت مهدي را همان عيسي بن مريم مي دانند كه در آخرالزمان دوباره ظهور كرده و 7 سال حكومت مي نمايد و در آخر در قامت يك رهبر اسلامي مي ميرد»[3]. اين گفته كه ريشه اش را مي بايست در افكار ابن خلدون جست، بارها توسط رهبران  اسلامي مورد تخطئه قرار گرفته[4] و حتي مستشرقان كنوني همچون تيموتي فرنيش و ديويد كوك هم به نادرستي آن اذعان كرده اند. ديگر موضوع قابل اشكال بر ميشل يوسف، ادعاي وي مبني بر پايتختي بيت المقدس براي حكومت امام مهدي ع است كه اگرچه در منابع اهل سنت بدان اشاراتي شده ولي در منابع شيعي به طور معمول از كوفه به عنوان محل استقرار حضرت امام عصر ع نام برده شده است.

پژوهش و تهيه گزارش: حجت الاسلام زهير دهقاني آراني

منبع : http://westandmahdism.ir/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احسان عبادی

احسان عبادی

از اساتید مهدویت و تاریخ و کلام جدید، مولف کتاب و سخنران کشوری

فهرست مطالب
آمار سایت
  • 0
  • 82
  • 10,484