درسنامه مهدویت ویژه تدریس مهدویت برای کودکان و نونهالان (8)

بسم الله الرحمن الرحیم

درسنامه هفتم

انتظار

سلام به گل های خوب زندگی
دوستان خوب و مهربون امام مهدی

امروز می خوام براتون داستان نرگس خانم و بگم آماده اید ؟حالا هر کس هر اندازه امام زمانش و دوست داره یک صلوات بلند برای سلامتی امام مهدی مون بفرسته.
اللهم صل محمد و آل محمد…

نرگس خانم صبح زود از خواب بیدار شد آخه امروز خیلی خوشحال چون قراره پدربزرگش از مشهد بیاید.خونشون. صبحانه اش و خورد. و رفت تو اتاقش و مشغول قصه خوندن شد. یک ساعتی که گذشت. یکم حوصله اش سر رفت و بلند شد ورفت پیش مادرش که مشغول آماده کردن غذای ناهار بود. نرگس اهی کشید و گفت: مامان جون چرا بابابزرگ نمی آد.؟ من دلم براش تنگ شده خیلی وقته منتظرش هستم. مادر لبخندی زد و گفت: دخترم خوبه که منتظری ولی فکر نمی کنی اگه به من کمک کنی تا زودتر خونه همه جا را تمیز کنیم بابابزرگ که بیاد خوشحال تر میشه. تو که می دونی ایشون گل و باغچه رو خیلی دوست داره تو می تونی بری حیاط و آب و جارو کنی .به گلدان ها آب بدی.اتاقت و مرتب کنی. بعد لباس های قشنگت و بپوشی. تا هر و قت که بابابزرگ آمد تو به استقبالش بری عزیزم.
نرگس چند ثانیه ای به فکر رفت بعد لبخدزنان به سمت حیاط رفت و با خوشحالی شروع به تمیز کردن و آب و جارو کردن کرد.
بچه ها نرگس خانوم تا غروب به مادرش کمک کرد. حیاط و آب و جارو کرد اتاقش و حسابی مرتب کرد تا بابابزرگ که می آد ناراحت نشن.
کارای نرگس خانوم که تمام شد رفت کنار پنجره ایستاد و به کوچه نگاه می کرد. مادرش که داشت قرۀن می خواند گفت: خانوم خسته نشدی از بس کنار پنجره ایستادی؟ نرگس گفت: نه مامان جون اصلا.
نرگس با شنیدن صدای ماشین پدرش با خوشحالی گفت:آخ جون بابا , بابابزرگ و آورد. و سریع به سمت در حیاط دوید… و دربرای مهمانش باز کرد..

بله بچه های عزیز نرگس خانوم منتظره بابابزرگش بود .شنیدید خونه رو مرتب کرد تا وقتی مهمانش می آد ناراحت نشه. بچه ها ما هم اگه منتظر امام مهدی هستیم نباید مثل نرگس خانم یک کارهایی بکنیم؟؟؟
آره عزیزای من ما هم اگر واقعا منتظر امام هستیم تا بیاد دنیا رو پر خوب ومهربونی کنه. باید یک کارهایی کنیم تا هم امام مهدی خوشحال بشن هم زودتر خدا ایشون و بیاره. کسی که منتظره که نباید دست روی بذاره. یا اینکه بگه من فقط دعا می کنم تا امام مهدی خودش بیاد و همه چیز و درست کنه.
اما همان طور که نرگس خانم قبل آمدن بابابزرگ یک کارایی کرد. ما هم باید یک کارایی کنیم
شما می تونید بگید ما برای آمدن امام مهدی چه کارایی می تونیم بکنیم.؟؟؟
اما قبلش دوست دارم با هم یک شعر و بخونیم

بسم الله الرحمن الرحیم

آقای مهربونم
درد و بلات به جونم
مکه یا کربلایی
نمی دونم کجایی
ولی تا زنده هستم
منتظرت می مونم
دلم برات تنگ مبشه
دوستت دارم همیشه
(البته مربی برای ایجاد جو شاد در کلاس بهتر است به صداش لحن بدهد یا خودش به زیبایی اجرا کند و بچه ها هم با او بخوانند یا یک مسابقه بگذارد به گونه ای که بچه ها رو به دو گروه تقسیم کند و بین بچه ها بایستد و شعر را این گونه اجرا کند که مثلا به هر گروه که نگاه می کند گروه دیگر جواب بدهد یک جو خوبی در کلاس ایجاد می کند.)

بچه های عزیزم وقتی کسی می خواد میوه ای بکارد اول تخم و تهیه می کنه بهش آب میده . کود میده همه شرایط و فراهم می کنه
برای آمدن امام مهدی هم باید یک چیزهایی فراهم باشد. اون هم این که همه مردم امام و بخوان و کارهای خوب کنن و کارهای بد نکنن. مثل نرگس که خونه شون و تمیز کرد.ما هم باید خونه دل مون و پاک کنیم. اگر هم کسی داره کاره بدی ی کنه بهش بگیم که امام مهدی این کار و دوست نداره.
ما باید محیط جامعه مون رو برای آمدن امام مهدی مهربون آماده کنیم. الان تو دنیا افراد ظالم به دیگران ظلم می کنن. اموال و غارت میکنن . بچه های بی گناه غزه و یمن و.. میکشن.
آقا که بیان ظالم ها رو از سر راه بر میدارن. و با زبون نرم همه رو به سمت خدا دعوت می کنن. بچه ها میگن وقتی امام مهدی بیان حضرت عیسی (ع) هم می آن و پشت امام ما نماز می خونن. آن وقت همه مسیحیان هم مسلمان میشن آخه مسیحیان حضرت عیسی (ع) رو خیلی دوست دارن.
امام مهدی می آن تا همه مظلومان جهان و نجات بدن ان شالله..

تکلیف
از بچه ها می خواهیم یک داستان با موضوع انتظار بنویسن نقاشی هر قسمت از داستان رو هم بکشن.

خدایا دشمنان امام مهدی را نابود کن..
خدایا کمکمون کن تا شرایط ظهور آقا رو فراهم کنیم..
خدایا امام مهدی ما رو زودتر برسون تا ظالمان رو از سر راه برداره و مظلومان جهان رو نجات بده به خصوص مردم مظلوم فلسطین ویمن..

الهی آمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احسان عبادی

احسان عبادی

از اساتید مهدویت و تاریخ و کلام جدید، مولف کتاب و سخنران کشوری

فهرست مطالب
آمار سایت
  • 0
  • 213
  • 8,067