درسنامه مهدویت ویژه تدریس مهدویت برای کودکان و نونهالان (6)

بسم الله الرحمن الرحیم

درسنامه پنجم

 

امام مهدی چندسالشه..

 

سلام به یارای کوچولوی امام مهدی ان شاالله روز خوبی رو باهم داشته باشیم. بچه ها یکی از کارهایی که میشه واسه امام مهدی انجام داد . سلام کردن به ایشون جالب نه؛ آخه آقا هر دعایی که بکنیم رو میشنون. چه خوبه صبح که بلند شدیم از خواب دستمون رو سینه بذاریم و به آقا سلام بدیم. روزی که با یاد آقا شروع بشه روز خوبی خواهد بود. ان شاالله.و حواسمون باشه تا وقت خواب کارهایی رو انجام بدیم که امام زمان دوست دارن.

شما می تونید بگید چه کارهای دیگه ای هست که آقا رو خوشحال می کنه؟؟

مربی برای سن امام با توجه به سن حضرت نوح(ع)و ماجرای ماهی که کشف شد و چهارصد میلیون سال سن داشت و حضرت آدم که نهصد و سی سال سن داشت(مراجعه شود به کتاب نگین یک) از روش کاردستی استفاده کند.

 

به این شکل که با بچه ها با هم کاردستی درست می کنند از جمله ماهی و کشتی نوح ویا ماهی و حضرت یونس(ع), و مربی طی کاردستی درست کردن ماجرای آن کاردستی را توضیح می دهد. تا بچه ها با سن زیاد آشنا شوند و آخر مربی می تواند زیرکی کند واز چند معجزه قرآنی نام ببرد تا بچه ها با قدرت خدا آشنا شوند و از عمرطولانی امام تعجب نکنند..

و یک مثل خیلی ساده اینکه چشم و ابرو و مو رو با توجه به دختر یا پسر بودن بچه ها روی تخته می کشد و یک توضیح قابل فهم می دهد ان هم اینکه مژه و ابرو و موی سر هر سه تو یک تن ولی کاره خدا رو ببینید یکی بلند میشه یکی کمتر بزرگ میشه یکی همیشه همین اندازه می مانه.( البته با توجه به فهم بچه ها)

ولی خوب امام مهدی هم مثل ما ممکن مریض بشن خدایی نکرده..برای همین ما باید براشون همیشه دعا کنیم و صدقه بدیم تا هم خدا خوشحال بشه هم امام زمان ..

روش مربی: کاردستی

 

تکلیف: چند تا از معجزه های خدا رو از بزرگترها بپرسید و بنویسید..

 

خدایا مریضی و ناراحتی را از امام مهدی دور کن

خدایا به ما توفیق صدقه دادن و دعا کردن برای امام مهدی را عطا کن..

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احسان عبادی

احسان عبادی

از اساتید مهدویت و تاریخ و کلام جدید، مولف کتاب و سخنران کشوری

فهرست مطالب
آمار سایت
  • 0
  • 30
  • 8,100