امام زمان عليه السلام حرف‌هايي را كه ما به هم مي‌زنيم، مي‌شنوند و مي‌دانند

هو الحق
امام زمان عليه السلام حرف‌هايي را كه ما به هم مي‌زنيم، مي‌شنوند و مي‌دانند

اصلاح فعلي ما، در چيست؟ به بازگشت و توبه از كارهايي كه خودمان مي‌دانيم، در داخل يا در خارج انجام مي‌دهيم. در خلوت‌مان با خدا، در تضرّعات‌مان و توبه‌مان، در نمازهايمان و عبادات‌مان، دعاها خصوصاً دعاي شريف «عظم البلاء و برح الخفاء» را بخوانيم و از خدا بخواهيم صاحب كار را برساند و با او باشيم. حالا اگر خداوند حضرت را رساند كه رساند و الا از كنار حضرت و از رضاي او، دور نرويم. حضرت حرف‌هايي را كه ما به هم مي‌زنيم، مي‌شنوند و مي‌دانند.
ايشان « عَيْنُ اللَّهِ النَّاظِرَةُ وَ أُذُنُهُ السَّامِعَة » (1) مي‌باشند. جلوتر از ما، حرف‌هاي ما را مي‌شنوند، بلكه خودمان كه حرف مي‌زنيم، اين صدا از لب تا به گوش برسد، فاصله‌اي دارد، حضرت جلوتر از اين فاصله، حرف خودمان را مي‌شنود. آن وقت آيا ما مي‌توانيم كاري كنيم كه حضرت متوجه نشود و نداند؟
نقل كرده‌اند، دو نفر بودائي بودند و با اين كه در دين‌شان عقد ازدواجي وجود دارد، با هم وعدة فحشا كردند و گفتند، بايد يك مكان خلوتي پيدا كنيم و يك خانه‌اي هم پيدا كردند. در اين خانه هم يك اتاقي پيدا كردند كه اگر فرضاً كسي داخل خانه شود، نتواند داخل اين اتاق بشود. يكي از آنان فهميد در اين اتاق، بتي هست. جامه‌اي برداشت و روي آن انداخت كه مثلاً بُت قضاياي آنان را نبيند، خداي دروغي نبيند كه دارند چه كار مي‌كنند. آيا ما مي‌توانيم از خداي حقيقي، كارهايمان را مخفي كنيم، به‌طوري كه كارهايمان را نبيند و نداند كه چه انجام داديم؟
از خدا مي‌خواهيم توسط انبياء و اوصيائش و وصيّ حاضرش كه در پيش عارفان حاضر است، كه ما را از خدائي بودن و از خدائيان و از وسائط امداد خدا، منحرف نكند، بصير و بينا بكند و خودشناس باشيم، خودي‌ها را بشناسيم، خدائي‌ها را بشناسيم، آن وقت خلاف اينها هم شناخته مي‌شوند
گاهي مي‌آيند به آدم مي‌گويند: «چيزي نيست. يك نوشته‌اي را اجازه بده ما امضاء بكنيم. لازم نيست شما زحمت بكشيد و امضا بكنيد. همين كه شما اذن بدهيد تا ما از جانب شما امضاء بكنيم، كافي است و كار تمام است. اين هم فروش، آن هم بهايش، آن هم…»!
حالا چه كار بكنيم؟ خودمان از خودمان بترسيم تا چه رسد از ديگران!
از خدا مي‌خواهيم توسط انبياء و اوصيائش و وصيّ حاضرش كه در پيش عارفان حاضر است، كه ما را از خدائي بودن و از خدائيان و از وسائط امداد خدا، منحرف نكند، بصير و بينا بكند و خودشناس باشيم، خودي‌ها را بشناسيم، خدائي‌ها را بشناسيم، آن وقت خلاف اينها هم شناخته مي‌شوند.(2)

پي نوشت ها :
1. بخشي از زيارت مطلقة حضرت علي عليه السلام مفاتيح الجنان و بحارالانوار، ج 100،‌ ص 305. «چشم بيناي خدا و گوش شنواي خدا هستند».
2. فيضي از وراي سكوت، ص 68.
5001

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احسان عبادی

احسان عبادی

از اساتید مهدویت و تاریخ و کلام جدید، مولف کتاب و سخنران کشوری

فهرست مطالب
آمار سایت
  • 1
  • 224
  • 8,970

استاد احسان عبادی اهل قائم شهر مازندران ، از سال ۱۳۸۸ ،
فعالیت های مهدویت خود را در قالب پژوهش و سخنرانی آغاز کرده اند .رزومه علمی استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت کشور :

1. دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث

2. طلبه درس خارج حوزه علمیه

3.کارشناسی ارشد ادیان و عرفان تطبیقی

4. دارای مدرک مربی گری مهدویت زیر نظر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم
5. از مربیان بنیاد مهدویت استان مازندران
6. رئیس کانون مهدویت شهرستان قائمشهر زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی
7. گذراندن دوره های متعدد تفسیری و حدیث و مهدویت
8. پژوهشگر عرصه تاریخ اسلام و تاریخ معاصر و برگزار کننده دوره های متعدد مجازی و حضوری در این موضوع
9. تالیف هفت عدد کتاب در موضوعات حدیثی ، مهدویت و تاریخی
10. تالیف بالای 30 عدد مقاله در مجلات و کنفرانس های داخلی و همایش بین المللی دکترین مهدویت
11.داور بخش مقالات جشنواره علامه حلی۹. ارائه درسنامه ها و سخنرانی های کامل در زمینه ولایت فقیه ، اثبات عقلی و روایی و پاسخ به شبهات آن
۱۲. مدرس مباحث کلام جدید از جمله ، پلورالیسم و هرمنوتیک ( پاسخ به شبهات دکتر سروش و شبستری )
۱۳. مدرس مباحث پاسخ به شبهات دینی و قرآنی به طور خاص
۱۴.سخنرانی در استان ها و حوزه های علمیه و دانشگاه های سراسر کشور

15. برگزاری دوره ولایت فقیه به طور کامل و مبنایی و ریشه ای

برای برگزاری دوره های مختلف می توانید با شماره 09387543716  آقای محسنی تماس بگیرید